Tourism promotion projects in the Marca Trevigiana

The Marca Trevigiana is a territory which is rich in excellence, services, history, culture, art and gastronomy. It’s an ideal tourist destination, located between the Belluno Dolomites and the Venetian Lagoon, crossed by roads, railways and pedestrian paths that make it easy to get to large towns as well as small villages.

In this ideal context, the representatives of the territory themselves take part in promotional projects to enhance it and make it accessible as a tourist destination through many activities, as well as the creation of bookable tour packages.

In this portal there are: the details of these projects, the possibility of directly accessing local events and tourist packages. This is a new way of promoting experiential tourism that combines the Treviso values of culture, art, countryside and gastronomy.

Il progetto “Calici di Asolo Prosecco e Montello DOCG con sapori di rosso di Treviso tra arte e storia nel giardino di Venezia” vuole essere il mezzo per promuovere il turismo esperienziale, ovvero far vivere al turista momenti con forte valenza emozionale promuovendo i valori culturali ed enogastronomici del nostro territorio trevigiano.
La finalità dell’intervento è, in definitiva, far conoscere ed apprezzare le nostre eccellenze offrendo loro la possibilità di ampliare la clientela.

Il progetto è promosso dall’Associazione Strada del vino del Montello e Colli Asolani, in partner con il Consorzio di Promozione Turistica Marca Treviso ed il Consorzio tutela Radicchio rosso di Treviso IGP e radicchio variegato di Castelfranco IGP. Partecipazione commerciale e tecnica/operativa di Bags4Dreams.

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